המטרה: למקסם את אופן השימוש שלכם בפלטפורמה הזו שנקראת "חנות מקוונת", פלטפורמה שאמורה לייעל, לשפר ולהגדיל את מכירות העסק.
כמובן שניתן (ואף רצוי) להשתמש בשירותי קידום ופרסום הנעשים ע"י חברות קידום המכירות באינטרנט,
אך ישנם מספר פתרונות בסיסיים ופשוטים, התקפים כמעט לכל אתר מסחרי, ויכולים לסייע לכם להשאיר לקוחות באתר עד לביצוע רכישה.
בטיפ היום נמליץ על אחת מיני דרכים רבות להגדלת המכירות באתר.
טיפ מספר 4 – קידום מוצרים "שכוחים"
מה עושים עם המוצרים שנמכרים פחות?
בכל חנות, מוצלחת ככל שתהיה, קיימים מוצרים הנמכרים יותר, ומוצרים הנמכרים פחות. אחת הדרכים היעילות להגדלה משמעותית של רווחיות החנות,
היא טיפול ו"שידרוג" דפי המוצר בעלי פוטנציאל מכירה גבוה יותר מאחוזי מכירתם בפועל.
מוצרים בעלי פוטנציאל הנמכרים פחות
אולי יש מוצרים בחנות הוירטואלית שלכם, שלא נמכרים – וזה בסדר מבחינתכם. יכול להיות שישנם מוצרים שמחירי העלות שלהם יקרים ביחס
לממוצע בקטגוריה שלהם או ביחס למוצרים דומים מבחינת התועלת ללקוח, יכולים להיות מוצרים שעל אף הפופולאריות שלהם, אתם חושבים שאיכותם ירודה, ו
אתם עצמכם ממליצים ללקוחות לבחור דווקא במוצר אחר, המספק יותר תועלות ביחס למחיר.
אבל – ישנם גם מוצרים איכותיים, הנמכרים במחירים תחרותיים – ובכל זאת, דווקא בחנות שלכם, הם לא נמכרים בכמות שהייתם מצפים שיימכרו.
מוצרים כאלה, הם “החוליה החלשה” בשרשרת דפי המוצר שלכם, ומהווים פוטנציאל לשיפור משמעותי בהכנסות מהחנות.
אפשר לשפר את דפי המוצר
אם יש לכם רשימת מוצרים הנמכרים פחות ממה שהייתם מצפים שיימכרו, מוצרים שביחס למוצרים אחרים בחנות שלכם מייצרים פחות מכירות – מומלץ לבחון את דפי המוצר שלהם, ולבצע בו שינויים שיווקיים.
הנה כמה דברים שכדאי לשקול:
- האם הטקסטים במיקומים המשמעותיים הם נכונים שיווקית? כמה התוכן של הטקסטים של הכותרת, התיאור הקצר, התיאור הארוך, והמידע המופיעים בדף המוצר כתוב בצורה איכותית ומקצועית?
- האם תמונות המוצר ברורות, מזמינות, ושיווקיות מספיק?
- האם מחיר המוצר תחרותי?
- האם המוצר מוצע בתנאים טובים יותר בחנויות מקוונות אחרות?
שינויים מבניים שיעזרו למוצרים “שכוחים” להימכר יותר
יש לכם מוצרים שנמכרים פחות ממה שהיתם מצפים, ביחס לטיב המוצר והתנועה באתר מכירות? הנה כמה רעיונות שאפשר לחשוב עליהם – מעבר לשיפור דפי המוצר.
מבצע על מחיר המוצר
שקלו להציע את המוצר במחיר מופחת. גם אם תציעו את המוצר במחיר מופחת במעט – עדיין, אופן ההצגה של המבצע בחנות, צירוף המוצר למוצרים שבמבצע, וההזדמנות הנתפשת בעיני הלקוחות עשויים להגביר את העניין שהלקוחות יגלו במוצר.
ניתן לעצב תגיות מבצע מפתות שימשכו את העין:
עיסקאות “לקוחות התעניינו גם ב…"
מה שנקרא בחשבשבת: פריטים משלימים.
נסו לעניין לקוחות במוצר "השכוח" כאשר הם מבצעים רכישה באתר של פריטים מסויימים, להציע את הפריטים השכוחים עם קשר או בלי,
כמוצרים שלקוחות “רכשו גם…” או “לקוחות שהתעניינו במוצר זה התעניינו גם ב…” – תוכלו לשייך את המוצר למוצרים רלוונטיים (או לא),
על מנת שיוצעו ללקוחות כאשר הם כבר מבצעים רכישה באתר או כאשר הם שוקלים איזה מוצר /ים לרכוש.
עיסקאות של ערכות מוצרים
המוצר שלכם הולך נפלא עם מוצרים אחרים? תוכלו להציע חבילות של שניים, שלושה מוצרים, במחירים מופחתים ביחס לרכישת כל מוצר בנפרד? נסו ותבדקו!
קשרו את המוצר שלכם עם מוצרים נוספים (למשל – ספרים באותו תחום, גאדג’טים עם מוצרים משלימים, מוצרי קוסמטיקה במגוון לעור יבש, מגבת גוף עם מגבת פנים – ועוד,
ממש כיד הדמיון הטובה עליכם). תתפלאו, עד כמה לקוחות לא עומדים בפיתוי לרכוש חבילות במחירים אטרקטיביים, אפילו עם חבילות מכילות מוצרים שהם בכלל לא שקלו לרכוש מלכתחילה.
בניית עצי הרכבה בחשבשבת.
רק עכשיו! לזמן מוגבל!
אחד ה"טריקים" הכי אטרקטיביים בעניין הגדלת מכירות מוצרים באינטרנט,הוא מבצעים לזמן מוגבל. הידיעה שההזדמנות הזו תפוג והלקוח עשוי לפספס אותה – גורמת לעליה חדה בכמות הרכישות של המוצר.
נסו ליצור מבצע אטרקטיבי במיוחד ל 48 שעות בלבד, פרסמו אותו באתר.
לסיכום – עם קצת יצירתיות, כל מוצר שלכם יכול להפוך למלך J
אנחנו יודעים, שממשק איכותי לחנות שלכם אינו פותר אתכם לחלוטין מהצורך להשקיע בחנות, להעניק תשומת לב לדפי מוצר שמביאים פחות מכירות,
לקרוא את הסטטיסטיקות של החנות וליצור מקצי שיפורים בכל פעם שיש לכם זמן לזה. אנחנו מבטיחים, שקצת תשומת לב והרבה תמיכה מממשק ניהול יעיל, גמיש, ונוח לתפעול – יובילו להגדלה משמעתית ברווחים מהחנות שלכם.
נסו – ותיווכחו!
נשמח לסייע לכם בהטמעת הפיצ'רים הפשוטים והבסיסיים הללו באתר, ניתן להשיב במייל חוזר להתעניינות וקבלת הצעת מחיר.
*ע"פ רוב סוגי שינויים אלו ייתכן כי לא יצריכו חיובים נוספים, אם כי יכולים להינתן במסגרת השירות.