כפי שהוסבר בטיפ הקודם, אחת הבעיות הנפוצות באתרי מסחר היא אחוזי נטישת האתר בשלב עגלת הקניות.
תתפלאו לגלות, אך על פי מחקרים בתחום, הגורם מס' 1 לנטישת עגלה הוא חוסר שקיפות בעלות המשלוח ועלויות נלוות.
הצגת אפשרויות המשלוח, העלויות ומספר ימי העסקים המשוערים לקבלת המוצר עוד בשלבים מוקדמים של הקנייה, תורמים רבות להשלמת הקנייה.
לקוח שיודע עוד בתחילת התהליך, למשל בביקור בדף המוצר, איזה סכום יצטרך להוסיף כדי לקבל את המוצר ומתי זה יקרה, ירכוש אמון גבוה יותר בחנות.
מעבר לעלויות המשלוח, כדאי לתת שימת לב גם לדפים כמו מדיניות החזרות והחלפות, ביטולי עסקות ועוד. אלו נתונים שלמרות שנראים זניחים, יתנו ללקוח שיקוף מלא ויטעו בו אמון באתר ובכך יעודדו רכישה.
למשלוח חינם (בכלל או מעל סכום מסוים), יש יתרון גדול מאוד בתהליך הקנייה ברשת.
מתן אפשרות להחזרת מוצרים ללא עלות, זו גם דרך לעודד את המשתמש לתת אמון בביצוע הרכישה ולהשלים את הקניה באתר.
כאשר נדגיש למשל שאצלנו המשלוח חינם, נעודד רכישה גדולה יותר משום שהלקוח ירגיש מורווח מכך שרכש כל שעולה על רוחו ואפילו לא שילם משלוח.
אז מה ניתן לעשות במסגרת החנות שלכם כבר היום כדי לשפר את שקיפות נושא המשלוח באתר?
- הזינו את אפשרויות המשלוח שלכם בתיאור או כמאפיינים בדף המוצר – יש לנו מדריך באתר במיוחד לנושא.
כמוכן מדריכי מחלקת חנות וירטואלית ישמחו לסייע לכם. - אם ישנה אפשרות, הגדירו משלוח חינם לתקופה מסוימת .
חשוב שתדגישו את העובדה שאתם מספקים משלוחים חינם במיקום קבוע ובולט, למשל בראש הדף לאורך כל דפי האתר. - הזינו בעמוד עגלת הקניות מידע מפורט לגבי אפשרויות המשלוח שלכם.
אפשר לעשות זאת בכמה צורות- בחלון נפתח, בתור קופסת מידע ועוד.
העיקר שהמידע יהיה בולט, ברור ונגיש לכל אחד.
נשמח לסייע לכם בהטמעת הפיצ'רים הפשוטים והבסיסיים הללו באתר, ניתן להשיב במייל חוזר להתעניינות וקבלת הצעת מחיר.